نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: رسالتهای پدافند غیرعامل گسترده است و یکی از حوزههای مهم برای کشور آموزش و پرورش است که پدافند غیرعامل در این حوزه باید برای مدارس و دانشآموزان برنامههای میان مدت و بلند مدت داشته باشد.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان قم از حضور باشکوه ۴ هزار نفر از دانش آموزان پسر قمی در سوگواره "احلی من العسل" خبر داد و گفت: باید توجه داشت که یکی از اهداف تربیتی آموزش و پرورش جریان سازی حادثه عاشورا است.
مسئول بسیج ورزشکاران استان قم با تاکید بر نقش محوری آموزشوپرورش در فرهنگسازی ورزش همگانی گفت: صدا و سیما هم ابزاری است که میتواند کمک شایانی را در راهبردهای مرتبط به موضوع ورزش همگانی انجام دهد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برنامهریزی مناسب در جهت جبران عقب افتادگی دانشآموزان و دانشجویان از جمله موضوعاتی است که باید مورد تاکید اداره کل آموزش و پرورش استان باشد.
استاد پرورش یکی از شخصیتهای بزرگ و اثر گذار در آموزش و پرورش بود اما وقتی وزیر آموزش و پرورش شد، ناراحت بود سر کلاس درس نیست و میگفت: اگر مرا مخیر بگذارند که یا وزیر باشم و یا یک معلم ساده در مدرسهای در ابرقو، خدا شاهد است که من سرسوزنی صندلی وزارت را بر ابرقو درس دادن ترجیح نمیدهم!
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:فضای آموزشی در نظر گرفته شده برای دانش آموزان، ۱۴۰۰ واحد آموزشی خواهد بود و امیدواریم با روند واکسیناسیون دانش آموزان، آموزشها به زودی حضوری شود.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزشوپرورش قم گفت:با توجه به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر آغاز سال تحصیلی بهصورت مجازی، برگزاری کلاسهای حضوری در مدارس استان در هر شرایطی قابل قبول نیست.
مدیر کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به کمبود۱۰۰ مدرسه و دوشیفت بودن 87 درصد مدارس ابتدایی در قم گفت: رفع چنین کمبودهایی نیازمند همکاری و کمک خیران و دستگاههای دولتی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت:در سال تحصیلی جدید ۲۸۰ هزار دانش آموز، در پایههای تحصیلی حضور خواهند داشت که بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان ابتدایی مراحل ثبت نام خود را انجام دادهاند.
استاندار قم با اشاره به تداوم غیرحضوری بودن مدارس در وضعیت کرونایی گفت: بار اصلی آموزش های غیرحضوری بر دوش معلمان عزیز است، اگرچه خانواده ها نیز در این زمینه نقش مهمی را بر عهده دارند.
کرونا دستاوردهای منفی بسیاری را در امر آموزش ایجاد کرده است تبعات تعطیلی مدارس در روزهای کرونایی ممکن است چالشهای جبرانناپذیری برای دانش آموزان به همراه داشته باشد.